Do Michalových hor

Do Michalových hor Krajinou Tepelské vrchoviny, údolím Kosího potoka až do Michalových Hor. Asi nejnáročnější část trasy nás čeká hned na začátku. Z Mariánských Lázní je nutné vystoupat po cyklotrase 2284 k dančí oboře a Parku Boheminium. Pokud chcete ušetřit síly, k Parku Boheminium vás může i s kolem vyvést lanovka. Spodní stanice lanové dráhy […]

Do srdce Slavkovského lesa

Do srdce Slavkovského lesa Projedeme se okolo významných lokalit centrální části CHKO Slavkovský les. Z Kladské se vydáme po cyklotrase číslo 2135 směrem na Prameny. Po cca 2 km na rozcestí odbočíme vlevo. Pokračujeme po červeně vyznačené turistické trase. Projedeme okolo Přírodní rezervace Kladské rašeliny a Mýtského rybníka. Rybník je také vhodný ke koupání.  Dojedeme […]

Edwardova cesta

Doporučeným výchozím místem je Dusíkova ulice u Nových Lázní. Trasa vás dovede ze středu města až k nejstaršímu golfovému hřišti v Čechách, které v roce 1905 slavnostně otevíral sám anglický král Edward VII. Na vycházkové trase o délce 5,7 km a převýšení více jak 200 m uvidíte Karlův kříž zakladatele města opata Karla K. Reitenbergera kolem Goethova odpočívadla vystoupáte k rozhledně Hamelika. Za oborou s jeleny a daňky vás zve k návštěvě park Boheminium s modely památek ČR. Secesní hotel Krakonoš byl oblíbeným místem Edwardových odpoledních vycházek a později se stal proslulým monumentální sochou Krakonoše. Od golfového hříště k hotelu Koliba můžete sejít údolím Pstružího potoka s romantickými jezírky.…

Goethova cesta

Goethova cesta Vstupte do přírodních scenérií, které na společných procházkách s Ulrikou von Lewetzov navštívil básník a učenec Johann Wolfgang Goethe (v Mariánských Lázních 1821 – 1823). Doporučeným výchozím místem je Goethovo náměstí u městského muzea (dům u Zlatého hroznu), kde básník pobýval a svůj čas vyplňoval nejen lázeňskou léčbou, ale také sběrem a studiem […]

Hrad Loket

Hrad Loket Trasa přes Prameny – Křížky – Nová Ves – Krásno – Horní Slavkov – Loket Vyjedete severním směrem silnící do Pramenů. Za nimi na rozcestí zabočíte vpravo. Po 1,5 km přejíždíte středověkou Dlouhou stoku. Můžete zastavit u národní přírodní památky Tři křížky. Dále pokračujete směrem k Nové Vsi, před ní odbočíte na rozcestí […]

K zámku a hradu Bečov nad Teplou

K zámku a hradu Bečov nad Teplou Cesta malebnou krajinou Slavkovského lesa k hradu a zámku Bečov, kde se ukrývá relikviář sv. Maura. Z centra Mariánských Lázní se vydáme na sever po cyklotrase 2139, kolem přehrady a přírodní rezervace Smraďoch, do obce Prameny. Z Pramenů pokračujeme po trase 2135 směrem k obci Nová ves. Na […]

K zámku Kynžvart

K zámku Kynžvart Příjemná projížďka, kterou můžete spojit s návštěvou jednoho z nejkrásnějších zámků Karlovarského regionu. Start trasy je u Lesního pramene v ulici Třebízského. Pokračuje do kopce, směrem na Kladskou. Za hájovnou u Králova kamene pak odbočuje doleva na Kynžvart. Lesní cestou se dostanete do Lázní Kynžvart až k zámku a jeho parkům. Pokud […]

Klášter Teplá

Klášter Teplá Trasa vede přes Vlkovice kolem Podhory až do kláštera premonstrátů Teplá. Trasa začíná u Antoníčkova pramene v Úšovicích. Vydáte se ulicí Ke kostelu a budete se držet zelené turistické značky. Hned na yačátek nás čeká nás pořádný výšlap. Dojedeme do obce Vlkovice. Na trase 2138 pokračujeme směr Martinov. Na rozcestí se vzdáme vlevo, […]

Královská cesta

Královská cesta Cesta za vyhlídkami, které inspirovaly saského krále Friedricha Augusta II. (v Mariánských Lázních 1834 – 1835). Doporučeným výchozím místem je Goethovo náměstí u městského muzea. Poměrně strmé stoupání do kopce bude odměněno nádhernými výhledy na Mariánské Lázně. Panorama do údolí pramenů nabízí obnovený altán Mecséryho vyhlídky. Pomník Milénia je kamennou vzpomínkou na přelom […]

Lázeňský trojúhelník

Lázeňský trojúhelník Navštivte tři nejznámější lázeňská města, Karlovy Vary, Mariánské Lázně a Františkovy Lázně a poznejte tak místa, která jsou díky své jedinečnosti nominována pro zápis na Seznam světového dědictví UNESCO. Vydejte se za Vřídlem do Karlových Varů nebo slavnou soškou Františka ve stejnojemnných lázních. Odhadovaný čas 5:00 hod. Délka 136km Začátek cesty Mariánské Lázně Konec […]

Zahájit chat
Potřebujete pomoci?
Dobrý den,
můžeme Vám pomoci s výběrem?